Aplinkos apsaugos kriterijai žaliesiems pirkimams

Aplinkos apsaugos kriterijai žaliesiems pirkimams

Žalieji pirkimai - kas tai?

Žaliasis viešasis pirkimas - tai viešasis pirkimas į kurio viešojo pirkimo sąlygas perkančioji organizacija įtraukia bent mažiausius galimus aplinkosaugos kriterijus ir produktas atitinka būtent tam produktui visus aplinkos ministro įsakymu patvirtintus mažiausius galimus aplinkos apsaugos reikalavimus.

Kur yra apibrėžti aplinkos apsaugos kriterijai žaliam pirkimui?

Aplinkos apsaugos kriterijai yra patvirtinti: Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. (Galiojanti suvestinės redakcija: 2021-04-01).

Kaip įrodyti, kad atitinkate žaliųjų pirkimų aplinkos apsaugos kriterijus?

Tiekėjo atitiktį reikalavimams įrodantys dokumentai:

  • LST EN ISO 14001 sertifikatas;
  • EMAS;
  • Kitas lygiavertis sertifikatas, išduotas kitose valstybėse narėse įsteigtų nepriklausomų įstaigų;
  • Jeigu pirkimo vykdytojas vykdo supaprastintą pirkimą ar perka įstatymų prieduose nurodytas socialines ir kitas specialiąsias paslaugas, kaip lygiaverčių aplinkos apsaugos vadybos užtikrinimo priemonių įrodymą, tiekėjas gali pateikti parengtų lygiaverčių taikomų aplinkos apsaugos vadybos priemonių aprašymą.

SERTIKA siūlo optimalų ir saugų variantą - sertifikuoti vadybos sistemą pagal ISO 1400, kai įtraukiami ir specialieji Lietuvos Respublikos aplinkos ministro nustyti reikalavimai perkančiajai organziacijai.

Kas svarbu perkančiajai organizacijai

Sertika auditorių komanda gali padėti perkančiosioms organizacijoms:

  • Atlikti antros šalies auditą, ar tiekėjas atitinka ISO 14001 kvalifikavimo reikalavimus, kai įtraukiami ir specialieji reikalavimai, nustatyti žaliesiems pirkimams.
  • Atlikti perkančiosios organizacijos nustatytų žaliųjų viešųjų pirkimų aplinkos apsaugos kriterijų trūkumų analizę (gap analysis).

Kam taikoma žaliuosiuose pirkimuose aplinkos apsaugos kriterijai?

1. Rašymui, spausdinimui, kopijavimui naudojamas popierius, kiti raštinės reikmenys iš popieriaus ir kartono:
1.1. rašymui, spausdinimui, kopijavimui naudojamas perdirbtas popierius;
1.2. rašymui, spausdinimui, kopijavimui naudojamas popierius (pagamintas pirminės medienos plaušų pagrindu);
1.3. raštinės reikmenys iš popieriaus ir kartono.
2. Kitos raštinės prekės.
3. Plonasis popierius.
4. Gaminiai iš perdirbto plastiko.
5. Leidybos, spausdinimo ir su spausdinimu susijusios paslaugos.
6. Renginių organizavimo paslaugos.
7. Biuro įranga.
8. Spausdintuvų, kopijavimo aparatų, daugiafunkcinių įrenginių kasetės, kopijavimo milteliai ir rašalai.
9. Informacinių technologijų priemonės: kompiuteriai, monitoriai.
10. Mobilieji telefonai ir mobiliųjų telefonų įkrovikliai:
10.1. mobilieji telefonai;
10.2. mobiliųjų telefonų įkrovikliai (išoriniai maitinimo šaltiniai).
11. Televizoriai.
12. Buitinė technika ir įranga:
12.1. buitinės indaplovės;
12.2. buitinės būgninės džiovyklės;
12.3. buitinės skalbyklės;
12.4. buitinės elektrinės orkaitės;
12.5. elektriniai oro kondicionieriai;
12.6. buitiniai šaldymo aparatai (šaldytuvai);
12.7. buitiniai ventiliatoriai.
13. Baldai.
14. Maistas ir viešojo maitinimo paslaugos:
14.1. maistas;
14.2. viešojo maitinimo paslaugos.
15. Valymo priemonės ir paslaugos:
15.1. universalūs valikliai;
15.2. sanitarinės įrangos valikliai;
15.3. langų valymo priemonės;
15.4. rankomis plaunamų indų plovikliai;
15.5. skalbinių plovikliai, dėmių valikliai;
15.6. indaplovėse naudojami plovikliai ir skalavimo priemonės;
15.7. valymo paslaugos.
16. Tekstilės gaminiai.
17. M ir N kategorijų kelių transporto priemonės ir su jų priežiūra susijusios paslaugos:
17.1. M1 ir N1 klasių transporto priemonių įsigijimas, nuoma arba finansinė nuoma (lizingas);
17.2. M2, M3, N2 ir N3 klasių transporto priemonių įsigijimas, nuoma arba finansinė nuoma (lizingas);
17.3. su transporto priemonių priežiūra susijusios paslaugos. 
18. Sodo priežiūros prekės ir paslaugos:
18.1. dekoratyviniai augalai;
18.2. dirvožemio savybes gerinančios medžiagos;
18.3. drėkinimo sistemos;
18.4. sodo technika;
18.5. sodo technikos tepalinės alyvos (išskyrus keturtakčių variklių tepalus);
18.6. sodininkystės paslaugos.
19. Projektavimo paslaugos, statybos darbai, statybinės medžiagos:
19.1. projektavimo paslaugos ir statybos darbai;
19.2. statybinės medžiagos.
20. Termoizoliacinės medžiagos.
21. Sienų plokštės:
21.1. gipso plokštės;
21.2. medienos plokštės.
22. Kietosios grindų dangos.
23. Langai, stoglangiai ir išorinės įstiklintos durys.
24. Patalpų apšvietimas:
24.1. elektros lempos;
24.2. patalpų apšvietimo projektavimo paslaugos;
24.3. patalpų apšvietimo montavimo darbai.
25. Santechnikos įtaisai, įranga ir jų montavimo darbai:
25.1. santechnikos įtaisai;
25.2. klozetų įranga;
25.3. pisuarų įranga;
25.4. santechnikos įtaisų, įrangos montavimo darbai.
26. Vandeniniai šildytuvai.
27. Bendros šilumos ir elektros energijos gamybos įrenginiai.
28. Kelių tiesimas ir kelio ženklai:
28.1. kelių tiesimo darbai;
28.2. kelio ženklai.
29. Gatvių apšvietimas ir kelių eismo signalai – šviesoforai:
29.1. gatvių apšvietimo įranga;
29.2. gatvių apšvietimo projektavimo paslaugos;
29.3. gatvių apšvietimo montavimo darbai;
29.4. kelių eismo signalai – šviesoforai.
30. Medicininė elektros ir elektroninė įranga.

Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Čia pateikiame atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus apie mūsų sertifikavimo procesus, jų trukmę, sąnaudas ir kitą svarbią informaciją.

Nuoroda į DUK

Nuo ko pradėti sertifikavimo procesą?

Kad galėtume pateikti pasiūlymą, užpildykite paraišką ir atsiųskite elektroniniu paštu: vs@sertika.lt

Nuoroda į paraiškos atsisiuntimą

Turite papildomų klausimų dėl vadybos sistemos sertifikavimo?

Specialistas
Jūsų klausimo laukia
Vadybos sistemų sertifikavimo padalinio vadovas